juliaNV09B

Alla inlägg under oktober 2011

Av Julia - 6 oktober 2011 14:27

Sedan jag bestämt mig för mer exakt inriktning ryker nu två av böckerna! 

Musikens psykologi och sociologi      och

Matematik och Musik.


Funderar även på att skrota boken om musikterapi, men den får hänga kvar så länge då det fanns några instressanta aspekter där, plus att den är den enda som har negativa inställning till musik inom (mental) hälsovård.


såå...det var allt för nu :)

Av Julia - 3 oktober 2011 17:51

satt och pratade med min kära mamma idag, och lyckades då formulera vad jag tänkt mig med mitt projektarbete. Vad som fångade mitt instresse, från början.


sååå...här kommer min fina formulering, som jag också tänker ha som frågeställning! (om inga väldigt grova protester uppkommer vill säga) :


Finns det några vetenskaplig/biologiska bevis på att musik påverkar hjärnan?

(-kan man "mäta" det? både lyssnande och utövande?)


HERRÅ!!!!!

Presentation

Hur musik påverkar hjärnan.
detta är min blogg om mitt projektarbete! den kommer att fungera lite som en dagbok, och ett bollplank för idéer osv :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards